حدیث، شعر و فضائل اهل بیت علیهم السلام

✅ اشعار مذهبی
✅ نشر معارف و احادیث اهل بیت
✅ فضایل اهل بیت از کتب اهل خلاف
✅ تقویم شیعه

کانال تلگرام:
http://telegram.me/Hadis_Sher_Fazael

آخرین نظرات
  • ۱۹ خرداد ۰۰، ۲۳:۴۸ - سجاد
    احسنت
  • ۱۰ بهمن ۹۹، ۲۲:۴۱ - حسین بوذرجمهری
    عالی

علت عذاب شدن شصت هزار نفر از افراد خوب

جمعه, ۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۴ ب.ظ

علت عذاب شدن شصت هزار نفر از افراد خوب


ثقة الاسلام کلینی قدس الله روحه الشریف و مرحوم شیخ طوسی روایت کرده‌اند:


۱- عدة من أصحابنا، عن أحمد بن محمد بن خالد، عن بعض أصحابنا، عن بشر بن عبد الله، عن أبي عصمة قاضي مرو، عن جابر، عن أبي جعفر عليه السلام قال: وأوحى الله عز وجل إلى شعيب النبي عليه السلام: أني معذب من قومك مائة ألف أربعين ألفا من شرارهم وستين ألفا من خيارهم، فقال عليه السلام: يا رب هؤلاء الأشرار فما بال الأخيار؟ فأوحى الله عز وجل إليه: داهنوا أهل المعاصي ولم يغضبوا لغضبي.


امام باقر علیه السلام فرمودند: خداوند به شعیب پیامبر علیه السلام وحی فرمود که من از میان قومت صد هزار نفر را عذاب می‌کنم: چهل هزار نفر از افراد بد و شصت هزار نفر از افراد خوب را عذاب می‌کنم. شعیب علیه السلام عرض کرد: پروردگارا، این افراد بد شایسته عذاب هستند، اما آن افراد خوب را چرا عذاب می‌کنی؟ خداوند عز و جل به او وحی فرمود که آنان برای گناه‌کاران تملق می‌کردند و به دلیل خشم من خشمگین نشدند. 


الکافی، تالیف ثقة الاسلام کلینی، جلد ۵، صفحه ۵۶، حدیث ۱، چاپ دار الکتب الاسلامیة


تهذيب الاحكام، تالیف شيخ طوسی، جلد ۶، صفحه ۱۸۱، حدیث ۳۷۲، چاپ دار الکتب الاسلامیة


مشکاة الانوار فی غرر الاخبار، تالیف شیخ طبرسی، جلد ۱، صفحه ۱۰۴، چاپ دار الحدیث

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی