حدیث، شعر و فضائل اهل بیت علیهم السلام

✅ اشعار مذهبی
✅ نشر معارف و احادیث اهل بیت
✅ فضایل اهل بیت از کتب اهل خلاف
✅ تقویم شیعه

کانال تلگرام:
http://telegram.me/Hadis_Sher_Fazael

آخرین نظرات
  • ۱۹ خرداد ۰۰، ۲۳:۴۸ - سجاد
    احسنت
  • ۱۰ بهمن ۹۹، ۲۲:۴۱ - حسین بوذرجمهری
    عالی


ذره‌ای از علم امیر المومنین علیه السلام در کلام آن حضرت


علی بن حسن زواره‌ای رضوان الله علیه عالم بزرگ شیعه در تفسیر شریف ترجمة الخواص می‌نویسد:


«در نقل صحيح، ورود یافته که امیر المومنین - صلوات الله عليه - در اول خلافت، به منبر شرف برآمد و در حضور جمله مهاجر و انصار فرمود که یا ایها الناس، که بپرسید از من، پیش از آنکه مرا نیابید. و آنچه می‌توانید از طرايق سماوات، از من سؤال کنید که من داناترم و احاطه علم من به طریق آسمان‌ها، زیادہ‌تر است از طرايق زمین. به خدا سوگند که اگر وساده‌ای فرش سازند و من بر آن بنشینم، هر آینه، حکم کنم میان اهل تورات به مضمون تورات ایشان و میان اهل زبور به زبور ایشان و میان اهل انجیل به مضمون انجیل ایشان و میان اهل فرقان به آنچه در فرقان مثبت است. قسم به خدا که هیچ آیتی نیست که نازل شده در بحر یا در بر، یا در سهل یا در جبل، یا در آسمان یا در زمین، مگر نزد من چون روز معلوم است که در شأن چه کس نازل شده و در چه قضیه وارد گشته و حقیقت آن چیست. و سر لو کشف از این معنی مخبر است. و دیگر فرمود که پیغمبر آموخت مرا هزار باب از علم و منکشف شد مرا از هر بابی از آن، هزار باب دیگر.»


ترجمة الخواص، تالیف علی بن حسن زواره‌ای، جلد ۱، صفحه ۴۵۷، چاپ انتشارات علمی و فرهنگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی