حدیث، شعر و فضائل اهل بیت علیهم السلام

✅ اشعار مذهبی
✅ نشر معارف و احادیث اهل بیت
✅ فضایل اهل بیت از کتب اهل خلاف
✅ تقویم شیعه

کانال تلگرام:
http://telegram.me/Hadis_Sher_Fazael

آخرین نظرات
  • ۱۹ خرداد ۰۰، ۲۳:۴۸ - سجاد
    احسنت
  • ۱۰ بهمن ۹۹، ۲۲:۴۱ - حسین بوذرجمهری
    عالی


تایید ضرب المثل ایرانی «باد آورده را باد می‌برد» از سوی امام صادق علیه السلام و تکلم آن حضرت به زبان فارسی


محدث جلیل القدر محمد بن حسن صفار روایت کرده است:


[١٢١٥] ١٤- حدثنا محمد بن احمد، عن ابى عبد الله عليه السلام قال: دخلت عليه قوم من اهل خراسان فقال ابتدا من غير مسألة من جمع مالا من مهاوش اذهبه الله في نهابر. فقالوا: جعلنا فداك لانفهم هذا الكلام. فقال: هر مال كه از باد آيد بدم شود.


گروهی از اهالی خراسان خدمت امام صادق علیه السلام رسیدند. قبل از اینکه آنها چیزی بپرسند، امام صادق علیه السلام فرمودند: من جمع مالا من مهاوش اذهبه الله في نهابر. آنها به امام صادق علیه السلام عرض کردند: فدایتان شویم، معنی این جمله را نمی‌فهمیم. امام صادق علیه السلام به زبان فارسی به آنها فرمودند: هر مال كه از باد آيد به دم شود. (به لهجه خراسانی قدیم یعنی بادآورده را باد می‌برد).


بصائر الدرجات، تالیف محمد بن حسن صفار، جلد ۲، جزء ۷، باب ۱۱، حدیث ۱۴، صفحه ۱۴۲-۱۴٣، چاپ انتشارات المکتبة الحیدریة


پی نوشت: تسلط بر تمامی زبان‌ها و گویش‌ها و لهجه‌ها یکی از فضائل اهل بیت علیهم السلام بوده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی