حدیث، شعر و فضائل اهل بیت علیهم السلام

✅ اشعار مذهبی
✅ نشر معارف و احادیث اهل بیت
✅ فضایل اهل بیت از کتب اهل خلاف
✅ تقویم شیعه

کانال تلگرام:
http://telegram.me/Hadis_Sher_Fazael

آخرین نظرات
  • ۱۹ خرداد ۰۰، ۲۳:۴۸ - سجاد
    احسنت
  • ۱۰ بهمن ۹۹، ۲۲:۴۱ - حسین بوذرجمهری
    عالی

کوتاهی امت در لعن غاصبین خلافت

جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۹، ۰۶:۱۸ ب.ظ


کوتاهی امت در لعن غاصبین خلافت


سلیم بن قیس هلالی رضوان الله علیه نقل کرده است که امیر المومنین علیه السلام در خطبه‌ای قبل از شروع جنگ صفین در مورد ابو بکر و عمر فرمودند:


والعجب لما قد أشربت قلوب هذه الامة من حبهم وحب من صدهم عن سبيل ربهم وردهم عن دينهم والله، لو أن هذه الامة قامت على أرجلها على التراب ووضعت الرماد على رؤوسها وتضرعت إلى الله ودعت إلى يوم القيامة على من أضلهم وصدهم عن سبيل الله ودعاهم إلى النار وعرضهم لسخط ربهم وأوجب عليهم عذابه - بما أجرموا إليهم - لكانوامقصرين في ذلك.


شگفتا از این امت که چگونه محبت این دو (ابو بکر و عمر) و کسانی که امت را از راه خدا بازداشته واز دینشان برگردانده‌اند در قلوبشان رسوخ کرده است. به خدا قسم اگر این امت تا روز قیامت بر روی خاک بایستند و خاکستر بر سر بریزند و به درگاه الهی زاری کنند و کسانی را که چنین جرمی در حق امت نمودند و آن‌ها را گمراه کردند و از راه خدا بازداشتند و به سوی آتش جهنم کشانیدند و در معرض نارضایتی پروردگارشان قرار دادند و ایشان را مستحق عذاب خداوند کردند لعنت بکنند، باز هم در لعنت خود کوتاهی کرده‌اند.


کتاب سلیم بن قیس هلالی معروف به اسرار آل محمد، جلد ۲، حدیث ۱۵، صفحه ۷۰۲-۷۰۳، چاپ منشورات دلیل ما

  • ۹۹/۰۸/۰۹
  • مصطفی جمشیدی

احادیث اهل بیت

احادیث تبری و تولی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی