حدیث، شعر و فضائل اهل بیت علیهم السلام

✅ اشعار مذهبی
✅ نشر معارف و احادیث اهل بیت
✅ فضایل اهل بیت از کتب اهل خلاف
✅ تقویم شیعه

کانال تلگرام:
http://telegram.me/Hadis_Sher_Fazael

آخرین نظرات
  • ۱۹ خرداد ۰۰، ۲۳:۴۸ - سجاد
    احسنت
  • ۱۰ بهمن ۹۹، ۲۲:۴۱ - حسین بوذرجمهری
    عالی


حضرت امیر المومنین علیه السلام صدیق اکبر و فاروق اعظم امت پیامبر صلی الله علیه و آله


شیخ طبرسی قدس سره می‌نویسد:


فقد صحّ عنه (ع) أنّه قال : «أنا عبدالله وأخو رسول الله (ص) ، وأنا الصدّيق الأكبر ، لا يقولها بعدي إلاّ كذّاب مفتر ، ولقد صلّيت قبل الناس سبع سنين ».

وعن أبي ذرّ : أنّه سمع النبيّ (ص) يقول في عليّ : «أنت أوّل من امن بي ، وأنت أوّل من يصافحني يوم القيامة ، وأنت الصدّيق الأكبر ، وأنت الفاروق تفرّق بين الحقّ والباطل ، وأنت يعسوب المؤمنين ، والمال يعسوب الكافرين».


در اخبار صحیحه وارد شده که آن جناب فرمود: من بنده خدا و برادر رسول خدا هستم؛ منم صدیق اکبر و هر کس پس از من مدعی این مقام شود دروغگو و مفتری است. من پیش از اینکه مردم نماز بخوانند مدت هفت سال با حضرت رسول صلی الله علیه و آله نماز می‌خواندم.

از ابی ذر غفاری علیه الرحمه روايت شده كه وی گفت: از پیغمبر صلی الله علیه و آله شنیدم  که در باره علی بن ابی طالب علیهما السلام می‌فرمود: اى علی، تو اولین کسی هستی که به من ایمان آوردی و اولين فردی خواهی بود که در روز قیامت با من مصافحه می‌کنی و تویی بزرگ‌ترین راستگویان، و تو فاروق و جدا کننده حق از باطل هستی، و تو پیشوای اهل ایمانی و مال و ثروت پیشوای کافران است.


اعلام الوری باعلام الهدی، تالیف شیخ طبرسی، جلد ۱، صفحه ۱۹۲، چاپ موسسه الاعلمی للمطبوعات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی