حدیث، شعر و فضائل اهل بیت علیهم السلام

✅ اشعار مذهبی
✅ نشر معارف و احادیث اهل بیت
✅ فضایل اهل بیت از کتب اهل خلاف
✅ تقویم شیعه

کانال تلگرام:
http://telegram.me/Hadis_Sher_Fazael

آخرین نظرات
  • ۱۹ خرداد ۰۰، ۲۳:۴۸ - سجاد
    احسنت
  • ۱۰ بهمن ۹۹، ۲۲:۴۱ - حسین بوذرجمهری
    عالی


اعتراف عالم بزرگ اهل تسنن به منبع فیض بودن دوازده امام شیعه


احمد فاروقی سرهندی از علمای بزرگ اهل تسنن که نزد آنان به امام ربانی و مجدد الف ثانی مشهور است در مکتوبات خود می‌نویسد:


پیشوای واصلان این راه و سرگروه این‌ها و منبع فیض این بزرگواران، «حضرت علی مرتضی» است - كرم الله تعالى وجهه الكريم - و این منصب عظیم الشأن به ایشان تعلق دارد. در این مقام گویا هر دو قدم مبارک آن سرور - عليه و على اله الصلاة و السلام - بر فرق مبارک اوست - کرم الله تعالى وجهه - «حضرت فاطمه» و «حضرات حسين» - رضى الله تعالى عنهم - در این مقام با ایشان شریک‌اند. انگارم که «حضرت امیر» - رضی الله عنه - قبل از نشأة عنصری این گونه‌اند. و هر که را فیض و هدایت از این راه می‌رسید، به توسط ایشان می‌رسید، چه ایشان نزد نقطه منتهای این راه‌اند و مرکز این مقام به ایشان تعلق دارد. و چون دوره «حضرت امیر» تمام شد، این منصب عظیم القدر به «حضرات حسنین» ترتیبا مفوض و مسلم گشت و بعد از ایشان، همان منصب به هر یکی از ائمه اثنا عشر (دوازده امام شیعه علیهم السلام) على الترتيب و التفصيل قرار گرفت. و در اعصار این بزرگواران و همچنین بعد از ارتحال ایشان، هر که را فیض و هدایت می‌رسید، به توسط این بزرگواران بوده و به حيلولت ایشانان. هر چند اقطاب و نجبای وقت بوده باشند. و ملاذ و ملجا همه ایشان بوده‌اند.


گزیده مکتوبات ربانی، تالیف احمد سرهندی، صفحه ۵۷۴


جایگاه احمد سرهندی نزد اهل تسنن:


محمد عمر سربازی عالم بزرگ اهل سنت عمری در مورد او می‌نویسد:


خواجه مجدد الف ثانی مقامی والا داشت و فیوضاتش از فیوضات شیخ عبد القادر گیلانی هم بیشتر بود. مکتوبات امام ربانی اثری بسیار ارزشمند است.


مجالس قطب الارشاد، تالیف محمد عمر سربازی، جلد ۱، صفحه ۷۷-۷۸


همچنین ولی الله دهلوی در مورد او می‌گوید:


لا بحبه الا مؤمن تقی و لا یبغضه الا منافق شقی = با ایشان محبت نمی‌کند کسی مگر مومن پرهیزگار و بغض نمی‌کند با ایشان مگر منافق شقی !!! (نعوذ بالله مقام امیر المومنین علیه السلام و حدیث معروف نبوی در شان حضرت علی علیه السلام را به او داده)


زندگی مجدد الف ثانی، تالیف محمد ثانی ندوی، ترجمه فارسی بسم الله خوگانی، صفحه ۲۰-۲۱


پی نوشت: با توجه به این اعترافات صریح مبنی بر منبع فیض بودن و پیشوای واصلان بودن دوازده امام، یکی از منابع فیض و پیشوای واصلان، بقیة الله اعظم حضرت حجت بن حسن عسکری علیهما السلام می‌باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی