حدیث، شعر و فضائل اهل بیت علیهم السلام

✅ اشعار مذهبی
✅ نشر معارف و احادیث اهل بیت
✅ فضایل اهل بیت از کتب اهل خلاف
✅ تقویم شیعه

کانال تلگرام:
http://telegram.me/Hadis_Sher_Fazael

آخرین نظرات
  • ۱۹ خرداد ۰۰، ۲۳:۴۸ - سجاد
    احسنت
  • ۱۰ بهمن ۹۹، ۲۲:۴۱ - حسین بوذرجمهری
    عالی


اذعان طحاوی از علمای بزرگ اهل تسنن به نزول آیه تطهیر تنها در شان پنج تن آل عبا


طحاوی که از علمای بزرگ و مشهور اهل تسنن می‌باشد، معترف است که آیه تطهیر مختص پنج تن اهل کساء است و تنها در شان آن بزرگواران نازل شده است. وی می‌نویسد:


فَدَلَّ مَا رَوَيْنَا فِي هَذِهِ الْآثَارِ مِمَّا كَانَ مِنْ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إلَى أُمِّ سَلَمَةَ مِمَّا ذَكَرَ فِيهَا لَمْ يُرِدْ بِهِ أَنَّهَا كَانَتْ مِمَّنْ أُرِيدَ بِهِ مِمَّا فِي الْآيَةِ الْمَتْلُوَّةِ فِي هَذَا الْبَابِ، وَأَنَّ الْمُرَادِينَ بِمَا فِيهَا هُمْ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَعَلِيٌّ، وَفَاطِمَةُ، وَحَسَنٌ، وَحُسَيْنٌ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ دُونَ مَنْ سِوَاهُمْ.


پس آن چه ما از روایات پیامبر (صلی الله علیه و آله) و خطاب پیامبر به ام سلمه بیان کردیم، دلالت بر این دارد که ام سلمه از کسانی که مورد نظر این آیه هستند نمی‌باشد و مراد از این آیه، پیامبر (صلی الله علیه و آله) و علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام هستند نه غیر از آنان.


شرح مشکل الآثار، تالیف طحاوی، جلد ۲، صفحه ۲۴۴-۲۴۵، چاپ موسسه الرسالة


طحاوی به صریح‌ترین شکل ممکن اذعان می‌کند که آیه تطهیر تنها در مورد اهل کساء نازل شده و رد آشکاری است بر شبهات سخیف عده‌ای از اهل تسنن که ادعا می‌کنند آیه تطهیر در مورد همسران پیامبر نازل شده است!!!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی