حدیث، شعر و فضائل اهل بیت علیهم السلام

✅ اشعار مذهبی
✅ نشر معارف و احادیث اهل بیت
✅ فضایل اهل بیت از کتب اهل خلاف
✅ تقویم شیعه

کانال تلگرام:
http://telegram.me/Hadis_Sher_Fazael

آخرین نظرات
  • ۱۹ خرداد ۰۰، ۲۳:۴۸ - سجاد
    احسنت
  • ۱۰ بهمن ۹۹، ۲۲:۴۱ - حسین بوذرجمهری
    عالی

تقویم شیعه: بیست و هفتم جمادی الاول

يكشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۰۵:۰۴ ب.ظ

تقویم شیعه


بیست و هفتم جمادی الاول


۱- وفات جناب عبد المطلب علیه السلام


در هشتمین سال ولادت پیامبر صلی الله علیه و آله حضرت عبد المطلب از دنیا رفت. لازم به ذکر است که بنا بر فرمایش علامه مجلسی رحمه الله در مرآة العقول، ۸ سال و ۲ ماه و ۱۰ روز از سن مبارک رسول الله صلی الله علیه و آله گذشته بود که عبد المطلب علیه السلام از دنیا رفت، اگر سال قمری باشد روز رحلت ۲۷ جمادی الاول است و اگر مراد سال شمسی باشد تقریباً ۲۷ شعبان می‌شود. قول دیگر در وفات آن حضرت روز دهم ربیع الاول است. امام صادق علیه السلام فرمودند: روز قیامت عبد المطلب علیه السلام به مانند یک امت با سیمای انبیاء و هیبت سلاطین محشور می شود.


۲- تخریب دو گلدسته ی حرم عسکریین علیهما السلام


صبح روز ۲۷ جمادی الاول سال ۱۴۲۸ هجری قمری ساعت ۹ صبح به وقت محلی بر اثر وقوع چندین انفجار دو گلدسته‌ی طلایی حرم مطهر حضرت هادی و امام عسکری علیهما السلام تخریب شد. ناصبیان لعنهم الله در ساعت ۳ بامداد وارد حرم مطهر آن حضرت شدند و بعد از درگیری با محافظین حرم مطهر اقدام به بمب‌گذاری در سر تا سر حرم نمودند. انفجار نخستین این روز گلدسته‌ی طلای سمت چپ حرم شریف را کاملاً تخریب کرد، و در انفجار دوم گلدسته سمت راست حرم به طور کامل فرو ریخت. بر اثر این انفجارها سقف سرداب غیبت به کلی فرو ریخت و بعضی از قسمت‌های نیمه خراب حرم مطهر نیز تخریب شد. چون از ۱۶ ماه قبل در ۲۲ محرّم ۱۴۲۷ بعد از تخریب گنبد مطهر روضه‌ی منوره، زیارت آن حضرت ممنوع شده بود، انفجار این روز تلفاتی نداشت. پس از رسیدن این خبر به شیعیان در نجف و کربلا و قم و اکثر شهرهای شیعه، دوستان و ارادتمندان به اهل بیت علیهم السلام با برپایی مجالس و بیرون آمدن دسته‌جات عزاداری به محضر امام عصر علیه السلام عرض تسلیت نموده، از عاملین این جنایت ها اظهار برائت کردند.


تقویم شیعه، نوشته استاد حجت الاسلام عبد الحسین بندانی، صفحه ۱۵۵-۱۵۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی