حدیث، شعر و فضائل اهل بیت علیهم السلام

✅ اشعار مذهبی
✅ نشر معارف و احادیث اهل بیت
✅ فضایل اهل بیت از کتب اهل خلاف
✅ تقویم شیعه

کانال تلگرام:
http://telegram.me/Hadis_Sher_Fazael

آخرین نظرات
  • ۱۹ خرداد ۰۰، ۲۳:۴۸ - سجاد
    احسنت
  • ۱۰ بهمن ۹۹، ۲۲:۴۱ - حسین بوذرجمهری
    عالی


علم والای حضرت امیر المومنین علیه السلام (به روایت اهل تسنن)


محمد بن طلحه شافعى از علمای اهل تسنن می‌نویسد:


و قد صرح (عليه السلام) في مقالاته الصادرة منه و إشاراته المروية عنه، بما اقتبسه من مشكاة أنوار العلوم النبوية فقال مرة: سلوني عن طرق السماوات فإني أعرف بها من طرق الأرض، و قال مرة: لو شئت لأوقرت بعيرا من تفسير بسم اللّه الرحمن الرحيم، و قال مرة: لو كسرت لي الوسادة ثم جلست عليها لقضيت بين أهل التوراة بتوراتهم و بين أهل الإنجيل بإنجيلهم و بين أهل الزبور بزبورهم و بين أهلالفرقان بفرقانهم، و اللّه ما من آية أنزلت في بر أو بحر و لا سهل و لا جبل و لا سماء و لا أرض و لا ليل و لا نهار، إلا و أنا أعلم فيمن نزلت و في أي شي‌ء نزلت.


در مقالات مختلف تصریح شده است که امیر المومنین علیه السلام فرمودند: از من از راه‌های آسمان‌ها بپرسید، كه من آن‌ها از راه‌های زمین داناترم. و بار دیگر فرموند: اگر بخواهم، یک بار گران شتر از تفسیر بسم الله الرحمن الرحیم پر می‌کنم. و بار دیگر فرموند: اگر بالشی برایم نهند و بر آن نشینم، میان اهل تورات به توراتشان، و میان اهل انجیل به انجیلشان، و میان اهل زبور به زبورشان، و میان اهل فرقان (قرآن) به فرقانشان داوری می‌کنم. به خدا سوگند که آیه‌ای در خشکی یا دریا، در بیابان و کوهستان، در آسمان و زمین و در شب و روز نازل نشده، جز آن که می‌دانم که درباره‌ی چه کسى و چه چیزى نازل شده است.


مطالب السؤول، تألیف محمد بن طلحه شافعی، صفحه ۱۱۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی