حدیث، شعر و فضائل اهل بیت علیهم السلام

✅ اشعار مذهبی
✅ نشر معارف و احادیث اهل بیت
✅ فضایل اهل بیت از کتب اهل خلاف
✅ تقویم شیعه

کانال تلگرام:
http://telegram.me/Hadis_Sher_Fazael

آخرین نظرات
  • ۱۹ خرداد ۰۰، ۲۳:۴۸ - سجاد
    احسنت
  • ۱۰ بهمن ۹۹، ۲۲:۴۱ - حسین بوذرجمهری
    عالی


موجی خروشان از دریای مناقب امیر المومنین علیه السلام در کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله


شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:


حدثنا محمد بن عمر الحافظ الجعابي، قال: حدثنا محمد بن عبيد الله العسكري قال: حدثنا محمد بن علي بن بسام الحراني من أصل كتابه، قال: حدثنا معلل بن نفيل، قال: حدثنا أيوب بن سلمة أخو محمد بن سلمة، عن بسام الصيرفي، عن عطية، عن أبي سعيد، قال: قال النبي صلى ‌الله ‌عليه ‌و آله: من كنت وليه فعلي وليه، ومن كنت إمامه فعلي إمامه ومن كنت أميره فعلي أميره، ومن كنت نذيره فعلي نذيره، ومن كنت هادية فعلي هادية، ومن كنت وسيلته إلى الله تعالى فعلي وسيلته إلى الله عزوجل فالله سبحانه يحكم بينه وبين عدوه. 


ابی سعید از حضرت رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل می‌کند که آن حضرت فرمودند: هر کس من ولی و سرپرست او هستم علی علیه السلام نیز ولی و سرپرست اوست، هر کس من امامش هستم علی علیه السلام نیز امام اوست، هر کس من امیرش هستم علی نیز امیر اوست، هر کس من انذارکننده و بیم‌دهنده او هستم پس علی نیز انذارکننده و بیم دهنده اوست، هر کس من هدایتگر او هستم، علی نیز هدایتگر اوست، و هر کس من وسیله او به سوی خدا هستم، علی نیز وسیله او به سوی خداست. و خداوند بین او و دشمنش حکم می‌کند.


معانی الاخبار، تالیف شیخ صدوق، صفحه ۶۶، حدیث ۵، چاپ دار المعرفة

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی