حدیث، شعر و فضائل اهل بیت علیهم السلام

✅ اشعار مذهبی
✅ نشر معارف و احادیث اهل بیت
✅ فضایل اهل بیت از کتب اهل خلاف
✅ تقویم شیعه

کانال تلگرام:
http://telegram.me/Hadis_Sher_Fazael

آخرین نظرات
  • ۱۹ خرداد ۰۰، ۲۳:۴۸ - سجاد
    احسنت
  • ۱۰ بهمن ۹۹، ۲۲:۴۱ - حسین بوذرجمهری
    عالی


اعتراف ولی الله دهلوی از دشمنان شیعه به عصمت امیر المومنین علیه السلام


عصمت ائمه علیهم السلام یکی از عقائد شیعه است که روایات اهل تسنن نیز آن را تایید می‌کند؛ اما اکثر از اهل تسنن عناد ورزیده و آن را منکر می‌شوند. در این بین جای تعجب است که ولی الله دهلوی یکی از علمای متعصب اهل تسنن و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام به عصمت امیر المومنین علیه السلام اعتراف کرده و می‌نویسد:


واذا تمت العصمة كانت افاعيله كلها حقة لا أقول إنها تطابق الحق بل هي الحق بعينها بل الحق امر ینعكس من تلك الأفاعيل كالضوء من الشمس واليه أشار رسول الله صلى الله عليه وسلم حيث دعا الله تعالى لعلي اللهم ادر الحق معه حيث دار ولم يقل ادره حيث دار الحق.


زمانی که عصمت به حد تمام و کمال برسد، افعال انسان تماما حق است. من نمی‌گویم اعمال انسان در این حالت مطابق حق است بلکه می‌گویم عین حق است. بلکه حق امر است که از آن افعال منعکس می‌گردد. مانند ساطع شدن نور از خورشید و رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آن گاه که به درگاه خداوند برای علی (علیه السلام) دعا کرد و فرمود: «خداوندا حق را با او هر جا که بود قرار ده» به این مطلب اشاره کرد و پیامبر (صلی الله علیه و آله) نفرمود «هرجا که حق بود علی را در آن جا قرار ده».


التفهیمات الالهیة، تالیف ولی الله دهلوی، جلد ۲، صفحه ۲۲، چاپ المجلس العلمی


این کلام دهلوی صراحت در اقرار وی به عصمت امیر المومنین علیه السلام دارد چرا که وی پس از توضیح، جزما کلام رسول الله صلی الله علیه و آله در حق امیر المومنین علیه السلام را نقل کرده و آن را بر تعریف و توضیح خود از عصمت تطبیق می‌دهد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی