حدیث، شعر و فضائل اهل بیت علیهم السلام

✅ اشعار مذهبی
✅ نشر معارف و احادیث اهل بیت
✅ فضایل اهل بیت از کتب اهل خلاف
✅ تقویم شیعه

کانال تلگرام:
http://telegram.me/Hadis_Sher_Fazael

آخرین نظرات
  • ۱۹ خرداد ۰۰، ۲۳:۴۸ - سجاد
    احسنت
  • ۱۰ بهمن ۹۹، ۲۲:۴۱ - حسین بوذرجمهری
    عالی


نزول آیه تطهیر در حق اهل کساء به روایت اهل تسنن


مسلم نیشابوری در کتاب خود که از نظر اهل تسنن به همراه صحیح بخاری صحیح‌ترین کتاب پس از قرآن است روایت کرده است:


حدثنا أبو بکر بن أبی شیبة ومحمد بن عبدالله بن نمیر ( واللفظ لأبی بکر ) قالا حدثنا محمد بن بشر عن زکریاء عن مصعب بن شیبة عن صفیة بنت شیبة قالت قالت عائشة : خرج النبی صلى الله علیه و سلم غداة وعلیه مرط مرحل من شعر أسود فجاء الحسن بن علی فأدخله ثم جاء الحسین فدخل معه ثم جاءت فاطمة فأدخلها ثم جاء علی فأدخله ثم قال إنما یرید الله لیذهب عنکم الرجس أهل البیت ویطهرکم تطهیرا.


از عایشه نقل شده است که پیامبر صبح زود (بعد از نماز صبح و قبل از طلوع آفتاب) در حالی که عبایی (مرحل: که کاروان و شتر در حال کوچ بر آن نقش بسته است) از پشم سیاه بر دوش داشت. حسن بن علی (علیهما السلام) آمد و او را در عبا داخل کرد. سپس حسین (علیه السلام) آمد و با او داخل در عبا شد. سپس فاطمه (علیها السلام) آمد و او را نیز وارد عبا گردانید و سپس علی (علیه السلام) آمد و او را داخل عبا گردانید و سپس گفت : «خداوند اراده فرموده است که هرگونه رجس و پلیدی را از شما اهل بیت برطرف کند و شما را پاک و مطهر گرداند».


صحیح مسلم، صفحه ۱۱۳۶، حدیث ۲۴۲۴، چاپ دار طیبة


مطابق این اعتراف صریح عایشه، شأن نزول آیه‌ی تطهیر تنها بر پنج تن آل عبا نازل شده و اینکه اهل سنت عمری اصرار دارند تا عایشه را به زور در این فضیلت شریک و داخل کنند جز دشمنیشان با اهل بیت علیهم و فضیلت تراشی برای دشمنان اهل بیت مانند عایشه که از فضیلت بی‌بهره‌اند، دلیل دیگری ندارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی