حدیث، شعر و فضائل اهل بیت علیهم السلام

✅ اشعار مذهبی
✅ نشر معارف و احادیث اهل بیت
✅ فضایل اهل بیت از کتب اهل خلاف
✅ تقویم شیعه

کانال تلگرام:
http://telegram.me/Hadis_Sher_Fazael

آخرین نظرات
  • ۱۹ خرداد ۰۰، ۲۳:۴۸ - سجاد
    احسنت
  • ۱۰ بهمن ۹۹، ۲۲:۴۱ - حسین بوذرجمهری
    عالی

تقویم شیعه: سوم ربیع الاول

يكشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۰۱:۴۰ ب.ظ

تقویم شیعه


سوم ربیع الاول


۱- احتجاج سلمان رحمه الله بر مردم


امام صادق علیه السلام از پدران بزرگوارش نقل می‌فرماید: سه روز بعد از دفن رسول خدا صلّی الله علیه و آله سلمان خطاب به مردم گفت: آگاه باشید ای مردم و گوش فرا دهید به کلام من، و سپس فکر کنید. بدانید که به من علم زیادی داده شده است. اگر من در باره‌ی تمام فضائلی که از علی بن ابی طالب امیر المومنین علیه السلام می‌دانم سخن بگویم عده‌ای خواهند گفت: او دیوانه است و عده‌ای دیگر می‌گویند: خدایا قاتل سلمان را ببخش ! ... پیامبر صلی الله علیه و آله به او (امیر المومنین علیه السلام) فرمود: تو وصی من هستی در اهل و خانواده‌ام و خلیفه و جانشین من هستی در امتم و مقام منزلت تو نزد من به مانند حضرت هارون است نزد موسی علیه السلام. اما ای مردم ! شما سنت بنی اسرائیل را پیشه کردید و اشتباه کردید و حق را نپذیرفتید. ... قسم به آن کسی که جان سلمان در دست اوست، اگر از علی بن ابی طالب علیهما السلام پیروی کنید نعمت از زمین و آسمان بر شما فرود می‌آید که اگر پرنده را در آسمان صدا بزنید شما را اجابت می‌کند و اگر ماهی را در دریا بخوانید به شما گوش فرا می دهد و دو نفر با هم اختلاف نمی کنند ... . مردم ! آل محمد علیهم السلام راهنمایان به بهشت هستند ... . مردم ! برشما باد به امیر المومنین علیه السلام. به خدا قسم (پیش از امروز) ولایت او را قبول نموده‌ایم، و بارها دسته جمعی در حضور پیامبر صلی الله علیه و آله و به دستور و تاکید آن حضرت بر او به امارت مومنین سلام کردیم. چرا مردم فضیلت او را می‌شناسند و به او حسد می‌ورزند؟ قابیل به هابیل حسد ورزید و او را کشت. قوم موسی مرتد شده از دستور موسی بن عمران برگشتند، و امر این امت مانند بنی اسرائیل است (که بارها پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند). شما را کجا می برند؟ وای بر شما من کجا و ابو فلان و فلان؟ آیا نمی‌دانید یا خود را به ندانستن می‌زنید؟ حسادت می‌کنید یا خود را به حسادت می‌زنید؟ به خدا قسم بر می‌گردید به حالت کفر و با شمشیر گردن یکدیگر را می زنید ! سلمان در پایان سخنش فرمود: بدانید من عقیده‌ی خود را اظهار کردم و تسلیم فرامین پیامبر صلی الله علیه و آله شدم و از مولای خودم و هر مرد و زن مومنی علی بن ابی طالب علیهما السلام تبعیت کردم.


۲- تخریب کعبه توسط یزید


در سال ۶۴ هجری قمری به دستور یزید خانه‌ی کعبه را با منجنیق خراب کردند. این فاجعه یازده روز قبل از هلاکت یزید به وقوع پیوست.


تقویم شیعه، نوشته استاد حجت الاسلام عبد الحسین بندانی، صفحه ۹۶-۹۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی